Dzieje się


"Jaki mamy dzień?" zapytał Puchatek
"Mamy dziś" pisnął Prosiaczek
"To mój ulubiony dzień" odpowiedział Puchatek
A. A. Milne



Już w tę środę 27 stycznia, w naszej szkole odbędą się bale karnawałowe dla dzieci z klas 0-3.
Ze względu na dużą liczbę dzieci i zapewnienie im bezpieczeństwa w trakcie zabawy, zorganizowane będą dwa bale. Imprezy poprowadzi i uatrakcyjni Agencja Artystyczna Prima.
Całość finansowana jest z funduszu Rady Rodziców.

Życzymy dzieciom wspaniałej zabawy :)

Rada Rodziców SP133







Od 2 stycznia mamy bielańską ślizgawkę.
Miejsce: Zespół Szkół Nr 35 przy ul. Żeromskiego 22/28, wejście od ul. Fontany.
Z własnymi łyżwami jeździmy bezpłatnie, wypożyczalnia łyżew: 6 zł/osoby dorosłe, 4 zł/dzieci.
Do zobaczenia na łyżwach. 



Emotikon smile


Jubileusz 80-lecia powstania szkoły zbliża się wielkim krokami. Codziennie przybywa nowych dekoracji. Jedną z nich jest replika kiosku z czasów międzywojnia wykonana przez nauczycieli naszej szkoły.




***

Mamy w szkole źródełko!

Od kilku dni w stołówce szkolnej działa źródełko z wodą! Cieszy się olbrzymią popularnością wśród dzieci :). Zostało zainstalowane w ramach projektu realizowanego przez MPWiK w m.st. Warszawie S.A., Urząd m.st. Warszawy i Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną.


 


***




***





***



O ubezpieczeniu NNW w szkole i nie tylko

https://men.gov.pl/ministerstwo/informacje/szkolne-oplaty-rodzicu-to-musisz-wiedziec.html

https://men.gov.pl/ministerstwo/informacje/ubezpieczenia-dzieci-i-mlodziezy-nieobowiazkowe.html


***


Warto zaangażować się w głosowanie na bielańskie projekty, im większa ilość osób zaangażuje się w głosowanie tym większa pula pieniędzy zostanie przekazana Dzielnicy Bielany na realizację projektów z Budżetu Partycypacyjnego w przyszłym roku.







***

Wszystkie terminy zebrań oraz dni otwartych w roku 2014/2015: 

Terminy konsultacji nauczycieli oraz specjalistów dla rodziców:

***


Misia i jej plany, czyli kim chciałabym być, jak dorosnę 

http://www.misiedlamisi.pl/pl/

Nasze dzieci biorą udział w akcji Misie dla Misi. Chcemy zebrać milion pokolorowanych misiów dla czteroletniej Misi Krawczyńskiej, która choruje na białaczkę. Naszym celem jest okazanie wsparcia dziewczynce i zebranie środków finansowych na jak najszybsze przeprowadzenie leczenia Misi
w klinice za granicą.  4 czerwca 2015 roku na Powiślu w Warszawie odbędzie się wydarzenie plenerowe, w czasie którego stworzymy najdłuższy na świecie łańcuch misiów pokolorowanych przez nasze dzieci. Więcej informacji o akcji i o samej Misi można znaleźć na stronie
www.misiedlamisi.pl 
Dziękujemy za wsparcie! 
Aneta Mikulska


***

Dziękujemy za wspaniały wrześniowy Ekopiknik

Dochód z pikniku 6340,54 zł. (w tym 6 222,54 pochodziło z atrakcji piknikowych oraz 118,00 zł ze zbiórki makulatury)

***

Szkolne nagłośnienie wraz z radiowęzłem już zostało zamontowane.
 

Działa fantastycznie, możemy już organizować imprezy, nawet koncerty.
Inwestycja objęła nagłośnienie sali gimnastycznej, stołówki z możliwością wykorzystania w plenerze oraz radiowęzeł szkolny na korytarzach wszystkich poziomów, to jest szatnie, parter i oba piętra.
Całkowity koszt, wraz z dodatkowym kosztem kabli oraz montażem, wyniósł 16.000 zł. 

Na wrześniowym zebraniu Rada podejmie jeszcze decyzję w sprawie zakupu głośników do wszystkich 21 klas oraz do świetlicy i podłączenia ich do radiowęzła. Kosztorys jest już sporządzony.

Bardzo dziękujemy panu Henrykowi Sołtysiakowi. Bez jego wspaniałego zaangażowania całość nie byłaby zwieńczona tak spektakularnym sukcesem. 




***
Bardzo dziękujemy wszystkim Państwu za wpłaty, a szczególnie rodzicom klasy 1d. Dzięki Państwa składkom możemy finansować sprawy ważne dla Szkoły

***

Wielkie i serdeczne podziękowania dla Rodziców klasy 6i za wpłatę pieniędzy z końcowego rozliczenia wspólnego funduszu klasowego. Raz jeszcze dziękujemy i życzymy Państwu oraz Waszym dzieciom wspaniałych sukcesów w nowych szkołach.


                                                                                         prezydium RR


***

3 lipiec 2014r. 
Z największą przyjemnością przekazujemy Państwu informację, że właśnie ruszyły prace związane z zakupem i montażem sprzętu nagłaśniającego w Naszej Szkole. Wczoraj sprzęt został zamówiony i w przyszłym tygodniu zacznie się montaż i instalacja.
 Okazało się, że istniejące dotychczas okablowanie jest wielokrotnie sztukowane i mocno nadużyte. W związku z tym zasadnym jest i całkowicie racjonalnym aby w tej sytuacji wykonać także nowe okablowanie. Wiąże się to z dodatkowym kosztem ale będzie to możliwe dzięki Państwa wpłatom oraz dodatkowej wpłacie od klasy 6i. 

Będziemy Państwa na bieżąco o wszystkim informować.

***

Najwyższa średnia w szkole

W roku 2013/2014 w szkole najwyższą średnią ocen 5,17 osiągnęła 
klasa 4R
Z tej okazji cała klasa otrzymała od Rady Rodziców nagrodę w postaci wyjścia na kręgle, które odbędzie się na początku roku szkolnego.
Gratulujemy!


*********************************


Drodzy Rodzice

Obecnie już prawie każdy z nas zwrócił uwagę na brak właściwego nagłośnienia w Naszej Szkole.

W związku z tym na prośbę RR jeden z Rodziców przyjrzał się potrzebom dzieci i sporządził kosztorys na całkowite nagłośnienie Szkoły.

Całkowity koszt miałby wynieść 14.648 zł., w tym:
        - nagłośnienie wydarzeń szkolnych – 7.454 zł.
        - radiowęzeł szkolny – 5.310 zł.
        - nagłośnienie sali gimnastycznej – 1.884 zł.

Niestety okazało się, że budżet Gminy aktualnie nie przewiduje na to żadnych środków.

Dlatego do Państwa, tj. do Rodziców zwracamy się z gorącą prośbą o pomoc w pozyskaniu funduszy na nagłośnienie Naszej Szkoły. 

Szukamy sponsorów, fundatorów, darczyńców, bądź pomysłów na zdobycie pieniędzy.

      
                                                              prezydium RR



***************************


Fundacja Uniwersytet Dzieci

http://www.uniwersytetdzieci.pl/ 

udostępnia scenariusze lekcji-warsztatow dla dzieci szkół podstawowych - gotowe pomysły z materiałami na ciekawe zajęcia przyrodnicze/matematyczne i inne

http://www.scenariuszelekcji.edu.pl/  

jeśli jesteście Państwo zainteresowani to może warto zainteresować działalnością Fundacji naszą szkolną kadrę....


***************************************




*****************************************

                                                                                    Dnia 10 czerwca 2014r.
Szanowni Państwo

W związku ze sprzecznymi informacjami, jakie docierają do rodziców uprzejmie informuję co następuje.

Tak zwany "wkład do kotła", tj. kiełbaski i wszystkie dodatki (kechupy, musztardy, tacki, sztućce, pieczywo) opłaca Rada Rodziców przy znaczącym udziale pana Janusza Kacprzaka prowadzącego szkolną stołówkę. Dodatkowo Rada Rodziców organizuje i opłaca napoje. Rada przeznaczyła na ten cel 1500 zł.

Jednocześnie bardzo dziękujemy w imieniu Szkoły za Państwa wkład w postaci pieczenia ciast, zbierania fantów, dzielenia się wspaniałymi pomysłami, inspiracją oraz wszelkimi innymi aktywnościami.

Bardzo liczymy, że dzieki naszemu wspólnemu zaangażowaniu wszyscy będziemy mieli wspaniała zabawę, a Szkoła zyska nowy sprzęt nagłaśniający.
                                                                                                    prezydium RR

Drodzy Rodzice,

Wspólnie z Dyrekcją Szkoły serdecznie zapraszamy na tegoroczny PIKNIK SZKOLNY, który odbędzie się w sobotę, 14 czerwca.
Tradycyjnie podczas Pikniku prowadzona będzie zbiórka pieniędzy na rzecz szkoły. Wspólnie z Dyrekcją Szkoły postanowiliśmy, że w tym roku całość środków uzyskanych z Pikniku przekazana zostanie na zakup sprzętu nagłaśniającego. Obecny, wieloletni sprzęt skutecznie odmówił posłuszeństwa, jego naprawa jest już niemożliwa. Bez nagłośnienia w szkole nie mogą odbywać się żadne uroczystości takie jak apele, przedstawienia dla rodziców, dyskoteki.
W pierwszej kolejności chcemy zakupić nagłośnienie do stołówki, które będzie nam służyło także podczas imprez plenerowych. Jeśli funduszy będzie więcej zostanie zakupiony także sprzęt do szkolnego radiowęzła oraz nagłośnienie do sali gimnastycznej.
  
Korzystając z okazji pragniemy Państwa poinformować, że również Rada Rodziców jest zaangażowana w organizację Pikniku. Przygotowujemy niektóre atrakcje piknikowe oraz finansujemy z naszego budżetu napoje oraz tzw. "wkład do kotła" czyli kiełbaski i wszelkie dodatki oraz naczynia. Finansujemy także transport sceny oraz nagłośnienia.
  
Raz jeszcze gorąco zapraszamy do wspólnej zabawy i skorzystania z wszelakich atrakcji zaplanowanych na ten dzień. Czekamy na Państwa, na Państwa rodziny, sąsiadów i znajomych.
Pokażmy jak fajnie jest w naszej szkole i jak potrafimy wspólnie się bawić. :)                                                                                                                                                               Prezydium RR

***
26 sierpnia 2014r.
 Dofinansowanie "wyprawki szkolnej"

Informacja dla osób chcących ubiegać się o dofinansowanie podręczników i materiałów edukacyjnych.

O pomoc moga ubiegac sie także osoby, których dochód przekracza minimum, ale np. znalazly się w trudnej losowej sytuacji.  

***
 PIKNIK 
27 września 2014r.
Zapraszamy Państwa do współorganizowania pikniku.
Zebrane środki zostaną przeznaczone m.in. na zakup głośników do wszystkich klas (pow. 4000zł.). Do Rady wpłynęły także kolejne wnioski - drugi stojak na rowery (3000zł.)
Zbieramy makulaturę i elektrośmieci.
Rada dofinansuje "wkład do kotła", napoje oraz sztućce.
Rada zafunduje nagrodę dla klasy, która zbierze najwięcej elektrośmieci i makulatury. Nagrodą będzie wyjście na wycieczkę edukacyjną (w ramach szkoły).
***

DRODZY UCZNIOWIE!
W dniu 27 września 2014r. (sobota),podczas Pikniku Ekologicznego,odbędzie się ZBIÓRKA MAKULATURY.Pieniądze uzyskane ze sprzedaży makulatury przeznaczone zostaną na zakup sprzętu nagłaśniającego do naszej szkoły.
Zapraszamy do udziału w akcji :)
p.Justyna Kulesza i p.Katarzyna Bęben

***
KONKURS "NA TROPIE ELEKTROŚMIECI"
organizowanego w ramach Pikniku Ekologicznego

regulamin
Organizator: Samorząd Uczniowski , Rada Rodziców przy SP nr 133 im. S. Czarnieckiego w Warszawie
Instytucja wspierająca: Urząd Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy
Czas trwania konkursu: 27 września 2014

Informacje o konkursie:
Konkurs Na tropie elektrośmieci jest zbiorowym konkursem dla całych klas Szkoły Podstawowej 133 promującym recykling elektrośmieci i postawy pro-środowiskowe oraz upowszechniający wiedzę na temat segregacji elektrośmieci i sposobów zapobiegania powstawaniu elektrośmieci wśród uczniów szkoły. Konkurs polega na zbiórce elektrośmieci (lista surowców, które podlegają zbiórce w zestawieniu poniżej)

Cele konkursu:
1. Podniesienie świadomości ekologicznej dzieci, młodzieży i dorosłych.
2. Aktywizowanie do działań wspierających ochronę środowiska.
3. Rozpowszechnianie wiedzy na temat konieczności prawidłowej segregacji i utylizacji wszelkiego rodzaju sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
4. Zaznajamianie dzieci, młodzieży i dorosłych z oznakowaniami ekologicznymi stosowanymi na urządzeniach elektrycznych i elektronicznych.
5. Promowanie idei zdrowej rywalizacji.

Warunki uczestnictwa:

1. Zbiórce podlegać będą: sprzęt AGD mało- i wielkogabarytowy oraz sprzęt RTV małogabarytowy.
2. W konkursie bierze udział cała klasa jako zespół. Za każdy przyniesiony sprzęt uczeń będzie miał dopisywane punkty na konto klasy zgodnie z poniższym zestawieniem:


1.Miksery, blendery, tostery, gofrownice, czajniki, podgrzewacze, grzałki -3 punkty

2.Urządzenia do strzyżenia włosów, suszenia włosów, szczotkowania zębów, golenia, masażu oraz pozostałe urządzenia do pielęgnacji ciała -3 punkty

3.Odkurzacze, zamiatacze do dywanów, pozostałe urządzenia czyszczące -4 punkty

4.Żelazka i pozostałe urządzenia do prasowania, maglowania i pozostałe urządzenia służące do pielęgnacji ubrań -4 punkty

5.Zabawki elektroniczne, kolejki elektryczne lub tory wyścigowe, konsole do gier video -3 punkty

6.Telefony komórkowe -3 punkty

7.Radia małe, telefony stacjonarne i inne o podobnej wielkości -2 punkty

8.Radia duże, odtwarzacze DVD, telewizory, sprzęt hi-fi 3 punkty

9.Monitory, komputery, drukarki -4 punkty

10.Elektryczne urządzenia grzejne np.: grzejniki elektryczne -4 punkty

11.Narzędzia elektryczne i elektroniczne np. wiertarki, wkrętarki, piły -3 punkty

12.Pralki, lodówki, zamrażarki, zmywarki, kuchenki -8 punkty


3. Punkty otrzymywane za zbiórkę elektrośmieci nie są punktami wynikającymi z zasad oceniania zachowania.

4. Na zakończenie konkursu Rada Rodziców zobowiązują się do ufundowania wyjścia klasowego dla zespołu, który zbiorze najwięcej punktów.

5. Ogłoszenie wyników nastąpi 29 września.


Zachęcamy do udziału w akcji

Samorząd Uczniowski, Rada Rodziców

***

UWAGA! UWAGA!
ogłoszenie od Dyrekcji Szkoły

 http://sp133waw.edupage.org/news/?

Już 14 czerwca, kolejny Piknik Szkolny i mnóstwo atrakcji, a wśród nich LOTERIA FANTOWA.    
Fanty prosimy przynosić do nauczycieli, tj. p. Marzeny Maliszewskiej (sala nr 11) lub do p. Katarzyny Leszczyńskiej (sala nr 1).
Żeby zabawa była udana i aby zebrać jak najwięcej funduszy na sprzęt nagłaśniający do naszej szkoły, przynoście rzeczy nowe i atrakcyjne – takie, jakie sami chcielibyście wygrać.
Dziękujemy i zapraszamy do naszego stoiska na Pikniku Szkolnym!                           

***




Konkurs plastyczny "Bądź EKO na Bielanach"
Fundacja Żyj z pasją oraz Dzielnica Bielany m.st. Warszawy zapraszają dzieci w wieku 6-15 lat zamieszkałe na Bielanach do wzięcia udziału w konkursie plastycznym pod hasłem „Bądź EKO na Bielanach”.

Tematem konkursu jest plakat edukacyjno-informacyjny, którego zadaniem jest promocja zachowań przyjaznych środowisku w Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy.

Celem konkursu jest rozwijanie wrażliwości ekologicznej i artystycznej dzieci i młodzieży, kształtowanie u dzieci poczucia harmonii z naturą i odpowiedzialności za przyrodę najbliższego otoczenia ich dzielnicy, a także promocja ochrony środowiska naturalnego.

Na prace w formacie A2 lub A3 czekamy do 30 maja 2014 roku!

Nagrodą dla laureatów jest pobyt na plenerze plastycznym „Artystyczne inspiracje” organizowanym przez Fundację Żyj z pasją w dniach 13-26 lipca 2014 roku w Hucie Szklanej (Ośrodek Jodłowy Dwór) w Górach Świętokrzyskich.

Więcej informacji oraz szczegółowy regulamin konkursu - www.fundacjazyjzpasja.pl (tel. 501 637 375) orazwww.bielany.waw.pl (zakładka: dla mieszkańców/środowisko i ekologia).

Prace należy składać w Wydziale Ochrony Środowiska UD Bielany, pok. 293, tel. 22 37 33 226, w godz. 8.00-16.00.

Zasady udziału w konkursie:

  • Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie oryginalnego plakatu, który będzie mógł być wykorzystany przez Dzielniceę Bielany m.s.t Warszawy i Fundację Żyj z pasją do celów edukacyjno - promocyjnych.
  • Konkurs przeznaczony jest dla dzieci i młodzieży, zamieszkałych na terenie Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy; ze szkół podstawowych i gimnazjów.
  • Konkurs odbędzie się w trzech kategoriach wiekowych:
    I kategoria: 6-9 lat
    II kategoria: 10-12 lat
    III kategoria: 13-15 lat.
  • Każdy uczestnik może zgłosić do konkursu 1 projekt. Nie można zgłosić do Konkursu projektu, który jest pracą zbiorową.
  • Prace konkursowe powinny być wykonane w formacie A3 (297mmx420 mm) lub A2 (420mmx594mm).
  • Technika wykonania prac jest dowolna np. malarstwo, grafika, rysunek, collage na płaskim podłożu umożliwiającym prezentację w antyramie.
  • Termin nadsyłania prac konkursowych upływa 30 maja 2014 roku.
  • Ogłoszenie wyników nastąpi do dnia 09 czerwca 2014 roku.
  • Nadesłane prace nie podlegają zwrotowi. Zgłoszenie prac do konkursu jest równoznaczne z przekazaniem praw autorskich do nich na rzecz Organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo do wykorzystania prac biorących udział w konkursie do celów własnych, w szczególności do publikacji prac na stronach internetowych Organizatora, a także do wykorzystania prac w całości lub w części jako plakaty, ulotki, broszury wydawane przez Urząd Dzielnicy Bielany m.st Warszawy i Fundację Żyj z pasją.
  • Prace konkursowe oceni Komisja Konkursowa powołana przez Organizatora konkursu, składająca się z artystów plastyków oraz przedstawicieli Organizatora.
  • Prace będą oceniane przy uwzględnieniu następujących kryteriów:
    • zgodność tematu pracy z tematyką konkursową,
    • wartość artystyczna i jasność przekazu,
    • oryginalność podejścia do tematu i pomysł na plakat,
    • wartość merytoryczna i walory edukacyjne pracy.
Pliki do pobrania:






***

ZIMA W MIEŚCIE NA BIELANACH
http://www.bielany.waw.pl/page/index.php?str=43&id=2691





***





Rodzinne spacery przyrodnicze po Lesie Bielańskim
Serdecznie zapraszamy do udziału w projekcie edukacyjnym "Rodzinne spacery przyrodnicze po Lesie Bielańskim". Spacery będą miały charakter warsztatów rodzinnych - będą polegać na odkrywaniu tajemnic Lasu Bielańskiego w oparciu o eksperymenty i obserwacje przyrodnicze w różnych porach roku.

Program skierowany jest do rodzin z dziećmi w wieku 5-12 lat. Ze względu na formę warsztatową, liczba miejsc jest ograniczona. Aby wziąć udział w spacerze – obowiązują zapisy!!!

W czasie naszych spotkań będziemy poznawać fascynujący świat przyrody: dowiemy się jak rozpoznawać gatunki drzew, co komu po martwym drzewie w lesie, co najwcześniej kwitnie wiosną, ile nóg ma biedronka, poznamy sekrety ptaków, dowiemy się jakie znaczenie ma dla sikorki krawat, który dzięcioł jest największy, kim jest skrzydlaty murarz oraz kto w lesie szczeka… Opowiemy również o historii lasu. Warsztaty poprowadzą Agnieszka Pietrzak i Magdalena Kołodziejczyk-Kielich, absolwentki SGGW, na co dzień prowadzące zajęcia z zakresu edukacji przyrodniczej.

Pierwsze spotkanie odbędzie się w sobotę 10 maja 2014 roku. Początek o godz. 11:00 przy przystanku tramwajowym UKSW w stronę Młocin. Czas trwania każdego spotkania - 2 godziny. Należy pamiętać o ubiorze dostosowanym do warunków pogodowych. Kolejne spacery planowane są na soboty: 24 maja, 7 i 28 czerwca.

Zapisy: Wydział Ochrony Środowiska, UD Bielany ul. Żeromskiego 29, pok. 293, tel. 22 37 33 226


************************************************

Bal Karnawałowy dla uczniów klas I - III w poniedziałek 27 stycznia 2014r. Wzorem lat poprzednich zorganizowała go Agencja Artystyczna "PRIMA".


Bal w całości został sfinansowany z budżetu Rady Rodziców. 

********************************************************

Nadesłane przez przyjaciół :)
Dorota Miśkiewicz i Artur Andrus




*************************************************************


Szanowni Państwo, Rodzice

                Rada Rodziców reprezentuje interesy wszystkich Państwa jako Rodziców zarówno na terenie Szkoły jak i poza Szkołą i w imieniu Rodziców w tym celu Rada podejmuje konkretne działania.
                Rada Rodziców opiniuje programy wychowawcze oraz programy profilaktyki przyjęte przez Radę Pedagogiczną, ponadto wypowiada swoje opinie we wszystkich sprawach dotyczących szkoły, często głos Rady jest decydujący. Rada zawsze bierze też czynny udział w rozmowach dotyczących inwestycji oraz planów władz Gminy względem naszej Szkoły.
Z inicjatywy oraz z pomocą Rady w ostatnim czasie:
·      Dyrekcja Szkoły podjęła konkretne działania naprawcze zmierzające do osiągania przez uczniów lepszych niż dotychczas wyników z egzaminów kończących Szkołę; Rada opiniowała wybór narzędzia do badania postępów uczniów;
·      w Szkole został wprowadzony język hiszpański jako drugi język obcy;
·      Dyrekcja podjęła działania zmierzające do poprawienia sytuacji lokalowej świetlicy oraz zorganizowania więcej pracowników dla opieki nad dziećmi;
·      Dyrekcja usystematyzowała sposób korzystania przez uczniów z boiska szkolnego;
·      Dyrekcja podjęła działania w celu poprawy bezpieczeństwa przejścia dla pieszych przy al. Zjednoczenia;

Dzięki wpłacanym przez rodziców składkom Rada ma możliwość być organizatorem wielu imprez i przedsięwzięć, oraz może zakupić nagrody oraz inne konkretne korzyści dla naszych dzieci.
Z otrzymanych od Rodziców pieniędzy Rada w Państwa imieniu w roku 2011/2012 sfinansowała wiele pomysłów. Szczegóły znajdują się w zakładce finanse. 

Uprzejmie prosimy wszelkie uwagi oraz inicjatywy zgłaszać na adres mailowy Rady: radarodzicowsp133(at)wp.pl lub pisemnie w sekretariacie Szkoły. 
Ważne jest także aby Rodzice zgłaszali chętnych sponsorów, prosimy także o zgłaszanie pomysłów, w które w Państwa imieniu mogłaby się Rada zaangażować.

Szanowni Państwo, budżet Rady zależy od wpłaty każdego Rodzica. Aby Rada mogła aktywnie działać i angażować się dla dobra naszych dzieci Prezydium Rady zwraca się do Państwa z uprzejmą prośbą o dokonywanie wpłat na konto tytułem składek na działalność Rady Rodziców. Minimalna wysokość składki to 10 zł. miesięcznie od dziecka, wpłat można dokonywać w każdym miesiącu roku szkolnego, ale dokonywanie przez Rodziców wpłat z góry, np. za pół roku bądź za cały rok, umożliwia dokonanie przez Prezydium precyzyjnych decyzji finansowych. Pieniądze potrzebne są już.
Potrzeby dzieci są duże, zawsze większe niż wpływy do budżetu, mamy nadzieję, że w tym roku dzięki Państwa zaangażowaniu Radzie uda się dokonać jeszcze więcej.

konto bankowe:
Rada Rodziców przy Szkole Podstawowej nr 133 
ul. Fontany 3 
Warszawa 01-835;
Bank Pekao S.A. 
88 1240 1037 1111 0010 3543 2389; 
w tytule proszę podać imię i nazwisko dziecka oraz klasę

Serdecznie dziękujemy

                            Prezydium Rady

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Przekazane przez Kadrę Szkolną
DLA ZAANGAŻOWANYCH RODZICÓW  -  JĘZYK ANGIELSKI
Strona internetowa dedykowana rodzicom, zawiera wskazówki do zabawy z angielskim w domu.

http://elt.oup.com/parents/resources/oxfordparents/?cc=pl&selLanguage=en

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

W naszej szkole, przy stołówce, znajduje się pojemnik na plastikowe zakrętki. Akcję zbierania zakrętek prowadzi od września 2012 Stowarzyszenie "Usłyszeć Świat". Akcja ta ma pomóc w sfinansowaniu rehabilitacji dzieci niesłyszących oraz dzieci z innymi zaburzeniami rozwojowymi. Każda plastikowa zakrętka jest cenna, nie wyrzucaj jej więc z innymi odpadami do śmieci. 50 kg zakrętek = 1 godzina rehabilitacji dla dziecka. Szczegóły na stronie Stowarzyszenia: www.uslyszecswiat.org.pl

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx






xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Zawsze przed klasowymi zebraniami w godz. 16.30 - 17.30 Rodzice mogą spotkać się z wybranymi nauczycielami na konsultacje, podobnie jak w dni otwarte. Chętni Rodzice proszeni są o rezerwowanie swoich 15 minut wpisując się na listy w sekretariacie. 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Przekazane przez Kadrę Szkolną - propozycja przejścia na platformę internetową



____________________________________________________

TURNIEJ SZACHOWY
19.06.2013r.

W szkole został rozegrany turniej szachowy klas I - III
Udział wzięło 33 zawodników. 
Turniej wygrał Mikołaj Bubak. Gratulujemy!
Wkrótce relacja w "Panoramie Szachowej".









--------------------------------------------------------------------

Szanowni Państwo Rodzice,

W związku z koniecznością zrealizowania przez Radę Rodziców wszystkich ważnych przedsięwzięć zwracamy się do Państwa z prośbą o pilne wpłacanie składek na Radę Rodziców.

Do dnia dzisiejszego w roku szkolnym 2012/2013 budżet Rady Rodziców został obciążony dwiema dużymi inwestycjami – sfinansowaliśmy działanie strony internetowej Szkoły - LIBRUS na okres 5 lat oraz zakupiliśmy rolety do klasy historycznej oraz klasy języka polskiego. Ponadto Rodzice podjęli inicjatywy, które nie były związane z wydatkami z budżetu Rady Rodziców. Udało nam się doposażyć Szkołę w komputery i meble, zainicjowaliśmy działania zmierzające do poprawy bezpieczeństwa przejścia dla pieszych przy alei Zjednoczenia, stale poszukujemy i zyskujemy sponsorów chętnych sfinansować kolejne pilne potrzeby dzieci i Szkoły. Członkowie Rady Rodziców intensywnie angażują się także w rozwiązywanie istotnych bieżących problemów zaistniałych w naszej Szkole.

W związku ze zbliżającym się końcem roku szkolnego Rada Rodziców pragnie sfinansować nagrody dla wyróżniających się uczniów, to jest dla tych uczniów, którzy osiągają najlepsze wyniki w nauce oraz laureatów wszystkich konkursów. Aby zrealizować ten cel Rada musi zakupić ponad 300 nagród, przy czym jeśli nawet koszt każdej nagrody zamknąłby się w cenie do 10 zł., łączny koszt wszystkich nagród przekroczy kwotę 3 000 zł. Jeśli środki pozwolą Rada zamierza także zakupić nagrody dla klasy 0, gdyż dzieci z zerówki nie otrzymują czerwonych pasków, ani nie biorą udziału w konkursach. Ponadto dobrym zwyczajem jest pożegnanie książkowymi pamiątkami szóstoklasistów. W roku 2011/2012 Rada na nagrody wydatkowała 5 000 zł. Bez dodatkowego zaangażowania Rodziców w bieżącym roku Rada nie będzie miała środków na taki wydatek.
W tym tygodniu do Rady wpłynął kolejny wniosek, nauczycieli WF o sfinansowanie nagród w postaci sprzętu sportowego dla uczniów w szkolnym sportowym turnieju organizowanym z okazji Dnia Dziecka, przewidywany koszt ma wynieść przeszło 1000 zł.
Ponadto zwracamy się do Rodziców o wpłaty także z uwagi na konieczność dofinansowania szkolnego pikniku „Na powitanie lata”. Koszt dofinansowania pikniku w roku 2011/2012 wyniósł 2 500 zł.

Gorąco Państwa zachęcamy, w szczególności osoby, które jeszcze nie dokonały żadnej wpłaty, do finansowego wsparcia naszych wspólnych działań. Pieniądze uzyskane ze składek wydawane są na zaspokojenie potrzeb wszystkich naszych dzieci.

Od września do 31 marca 2013r. ze składek Rodziców udało się zebrać kwotę 11 560 zł. Szczegóły w zakładce Finanse
Do dnia dzisiejszego Rada wydatkowała kwotę 5 785,52 zł., złożyły się na to:
    - 544 zł. - zakup biretów i dyplomów dla pierwszoklasistów
    - 1 500 zł. - strona internetowa Szkoły - LIBRUS za okres wrzesień 2012 – wrzesień 2017
    - 1 699,98 zł. - rolety dla klas historycznej i języka polskiego
    - 900 zł. - bal dla dzieci z klas 0 – III
    - 271,52 zł. - w ramach wspierania samorządu uczniowskiego zakup tuszy i tonerów
    - 80 zł. - sfinansowanie wycieczki klasowej dla dziecka w trudnej sytuacji
    - 265,22 zł. - dotychczasowe nagrody książkowe
    - 352,90 zł. - dyplomy absolwenta i listy gratulacyjne na pożegnanie szóstoklasistów
    - 171,90 zł. - opłaty za transakcje oraz prowadzenie konta bankowego

                                                                        z poważaniem
                                                                       Prezydium Rady Rodziców
                               
=================================================


WIADOMOŚCI SZKOLNE

Informacja dla rodziców obecnych trzecioklasistów
19 czerwca 2013 r. o godzinie 17.00 w stołówce szkolnej odbędzie się zebranie z Panią Dyrektor oraz nauczycielami uczącymi w przyszłorocznych klasach czwartych.
                                                                                             
Zebranie w sprawie kolonii we Władysławowie
Serdecznie zapraszamy na zebranie informacyjne w sprawie kolonii letnich we Władysławowie. Spotkanie odbędzie się 19 czerwca 2013 roku o godzinie 18.00 w stołówce szkolnej.

Msza Święta na zakończenie roku szkolnego
20 czerwca 2013  zakończymy rok szkolny 2012/2013 uroczystą Msza Święta, która zostanie odprawiona o godzinie 9.00 w kościele Św. Zygmunta przy Placu Konfederacji.

Piknik „Powitanie lata”
22 czerwca 2013 roku w naszej szkole po raz kolejny odbędzie się Piknik „Powitanie lata”.
Liczymy na Państwa zaangażowanie i wsparcie organizacji tego przedsięwzięcia.
Na piknik zapraszamy w godzinach 10.00 – 13.00
  
Zakończenie roku szkolnego 2012/2013
Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2012/2013 odbędzie się 28 czerwca 2013 roku o godzinie 9.00
                                                                          Serdecznie zapraszamy
                                                                          Nauczyciele i Dyrekcja  SP133



xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Dzięki staraniom Rodziców Szkoła została doposażona w dodatkowe szesnaście stolików komputerowych. Teraz mamy komplet do komputerów.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Dzięki staraniom i zaangażowaniu Rodziców Szkoła nieodpłatnie otrzymała od PZU 20 komputerów stacjonarnych. Za zebrane na pikniku "Pożegnanie lata" pieniądze, w sumie zebraliśmy 7276,01 zł, zakupione zostaną projektory i tablice do wszystkich klas na pierwszym piętrze. Dzięki tym działaniom od drugiego semestru dzieci z klas 4-6 będą mogły korzystać z podręczników elektronicznych, przez co ich tornistry zostaną odciążone z grubych książek.

Ponadto dzięki staraniom Rodziców Szkoła zakupiła po wyjątkowo przystępnych cenach meble, w  które zostanie wyposażona znaczna część klas.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Otrzymaliśmy deklarację Zarządu Dróg Miejskich w sprawie działań poprawiających bezpieczeństwo dzieci korzystających z przejścia przez Al. Zjednoczenia przy ul. Schroegera.





xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

W piątek 7 grudnia w Centrum Nauki Kopernik odbyła się Gala III Warszawskiej Giełdy Programów Edukacji Kulturalnej. Spośród wszystkich zgłoszeń do tegorocznej edycji zakwalifikowały się 24 projekty do dalszego postępowania konkursowego. Wśród nich znalazły się trzy projekty z Bielan: w kategorii szkoły podstawowe - Szkoła Podstawowa nr 133 im. S. Czarnieckiego, ul. Fontany 3, Nieformalna Grupa Teatralna 3D z projektem: "2+8+2=13. Na dobry początek"; w kategorii przedszkola - Przedszkole nr 334 im. Jasia i Małgosi, ul. Przy Agorze 12, "Ze Sztuką Za Pan Brat" oraz w kategorii instytucje kultury - Biblioteka Publiczna im. S.Staszica w Dzielnicy Bielany z projektem "Wyzwól dobrą energię".

Wyróżnienie w Konkursie m.st. Warszawy na najlepszy projekt z zakresu edukacji kulturalnej w 2011 roku otrzymała Nieformalna Grupa Teatralna 3D, w skład której wchodzą uczniowie i rodzice z naszej szkoły!!! Reżyserem przedstawienia pt. "2+8+2=13. Na dobry początek" jest Sławomir Łonisk, tata dwójki uczniów z naszej szkoły. Opiekunem grupy p. Dorota Matuszczak, wychowawczyni klasy.

Nagrodę z rąk p. Wandy Górskiej, Pełnomocnik Prezydent m.st.Warszawy ds. Edukacji Kulturalnej, odebrała pani dyrektor Małgorzata Szerszeń oraz Sławomir Łonisk.

Serdecznie gratulujemy!

http://www.bielany.waw.pl/page/index.php?str=43&id=2124



xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

W piątek 14 grudnia br. odbył się w naszej szkole apel, podczas którego Pani Dyrektor Małgorzata Szerszeń złożyła gratulacje uczniom teatralnej klasy (obecnie IVm) za pracę włożoną w przygotowanie spektaklu pt. "2+8+2=13. Na dobry początek” i otrzymane wyróżnienie na III Warszawskiej Giełdzie Programów Edukacji Kulturalnej. Niespodzianką dla wszystkich okazała się wizyta burmistrza Dzielnicy Bielany Rafała Miastowskiego. Burmistrz wręczył dzieciom dyplomy i prezenty, które w nagrodę za ciekawy projekt oraz reprezentowanie Dzielnicy Bielany na ogólnopolskich i warszawskich konkursach, ufundował Urząd. Korzystając z uroczystej okazji Burmistrz złożył także serdeczne życzenia świąteczne całej społeczności szkolnej.
/fot.M.Ulejczyk/


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Bardzo zachęcamy do przyłączenia się do akcji Fundacji Serce Dziecka im. Diny Radziwiłłowej, która odbędzie się w naszej szkole do 10 grudnia 2013r.
Im więcej prezentów, tym więcej uśmiechów!




xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Rekrutacja do Bielańskiej Szkoły Muzycznej

Społeczna Szkoła Muzyczna I st. im. W. Lutosławskiego
http://szkolamuzyczna.warszawa.pl/
Pierwszy etap przesłuchań rozpocznie się 1 marca. Na spotkanie należy umawiać się telefonicznie.

Drodzy Rodzice,
rozpoczynamy przesłuchania wstępne na rok szkolny 2013/2014. 

Jak co roku prosimy naszych uczniów o rozwieszenie plakatów w swoich szkołach 

podstawowych, a Małe Nutki w przedszkolach. Zależy nam aby materiały 
dotarły do placówek oświatowych Bielan i okolic. Rozdaliśmy częściowo 
już dzisiaj materiały dzieciom z poszczególnych przedszkoli i szkół . Zwracam się z prośbą o pomoc w dostarczeniu plakatów i ulotek do szkół i przedszkoli Państwa dzieci, oraz innych miejsc, w których mają Państwo 
możliwość umieszczenia materiałów. Gdyby mogli też Państwo przy okazji 
sprawdzić, czy plakaty zostały powieszone. Materiały są do odebrania w pokoju 106.

A może ktoś z Państwa ma możliwość zamieszczenia plakatu lub utworzyć 
aktywny link do naszej szkoły w jakimś miejscu w sieci?
Każdy pomysł w tej sprawie będzie mile widziany.
Z góry dziękuję za ten drobny gest, który dla szkoły jest ogromną pomocą.

pozdrawiam serdecznie,
Kamila Lewicka
/dyrektor/

http://www.facebook.com/pages/Spo%C5%82eczna-Szko%C5%82a-Muzyczna-I-st-im-Witolda-Lutos%C5%82awskiego-STO/276021222417920
https://twitter.com/KamilaLewicka

Serdecznie zapraszamy!



                                            ***
OGÓLNOŚWIATOWA AKCJA "GODZINA DLA ZIEMI"

Szanowni Państwo,

29 marca 2014 r ( w najbliższą sobotę) już po raz siódmy w Warszawie odbędzie się ogólnoświatowa akcja przeprowadzana przez międzynarodową organizację ekologiczną WWF Godzina dla Ziemi (Earth Hour).

Inicjatywa polegająca na wyłączeniu świateł na jedną godzinę przez osoby prywatne, firmy oraz miasta na całym świecie ma skłonić ludzi do refleksji nt. naszego wpływu na zmiany klimatu i pokazać jak małe zmiany w naszym życiu mogą wpływać na zmniejszenie emisji CO2 do atmosfery.

Miasto stołeczne Warszawa i nasza szkoła od lat angażuje się w inicjatywy mające na celu poprawę efektywności energetycznej i walkę ze zmianami klimatu.



Zachęcam Państwa do zalogowania się na stronie i do udziału w akcji.


Wszystkie informacje dostępne są na stronie http://www.godzinadlaziemi.pl/

                                                                                                Aneta Mikulska
***


Kiermasz Używanych Podręczników
                                                                                         
W czwartek, 26 czerwca w godzinach 8.00- 9.30 odbędzie się w naszej szkole Kiermasz Używanych Podręczników. Podczas kiermaszu zostaną udostępnione stanowiska gdzie wszyscy chętni będą mogli kupić lub sprzedać używane podręczniki zgodne z obowiązującą podstawą programową.

Ceny ustalają sprzedawcy. Zapraszamy chętnych do sprzedaży i kupna książek wraz z rodzicami. Każda książka powinna być opatrzona ceną.

W kiermaszu pomagają przedstawiciele samorządu uczniowskiego.

W tym roku szkolnym w związku ze zmianą podstawy programowej uczniowie obecnych klas piątych nie mogą odkupić książek od swoich kolegów, książki dostępne są w księgarniach.

Prosimy o właściwe przygotowanie podręczników do sprzedaży ( zdjęcie starych okładek, wymazanie gumką popisanych stron i dołączenie kartki z ceną).

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych:)


Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz